Contact

Klik hier om naar de contactpagina te gaan.

5 daagse hikingtrip met weinig ervaring

Op donderdag 25 juni vertrokken Jetze kempenaar, Wilmar Platenkamp, Hedy Cappon en Richard Machielsen op eigen gelegenheid naar Oostenrijk voor een 5 daagse hikingtrip met Xtraveler. In Wiesing Oostenrijk aangekomen stond het basiskamp al klaar en konden de gasten hun verblijf voor de komende dagen verkennen.

Dag 1 Hochplatte 1815 m.

De eerste dag hebben we een inloop route gemaakt vanuit het plaatsje Achenkirch aan de noordkant van de Achensee. Het eerste gedeelte gaat vanaf de parkeerplaats direct over een steil jagerspad omhoog. in anderhalf uur steigen we 650 meter naar de Seewaldhutte. We drinken en eten wat en steigen dan de laatste 240 meter naar de Hochplatte. Een plateau met een prachtig panoramaview van de omgeving. Glooiende dalen aan de oostkant richting Duitsland en besneeuwde ruige bergen aan de westkant het Karwendel in. We dalen via een alternatief pad af naar beneden. het eerste stuk is goed steil en iedereen moet daar even aan wennen. Voer voor de komende dagen. Het laatste stuk gaat over een breder pad naar beneden en zo lopen we de spieren goed warm. Dat hebben we ook wel nodig want er zal nog genoeg geklommen en gedaald moeten worden de komende twee dagen.

Dag 2 Lamsenjochhutte 1953 m. en Hanhkampl 2080 m.

De tweede dag lopen we vanuit de Gramaihutte op 1263 m. naar de Lamsenjochhütte op 1953m. De sneeuwvelden van een paar weken geleden zijn bijna allemaal helaas al weg. Eenmaal boven is de hut dan eindelijk een keer open, vorig jaar waren we te vroeg en een paar weken geleden was deze dicht i.v.m. een verbouwing. De strijken naar aan de stamtafel bij de kachel (speksteen) en laten ons de koffie en thee met apfelstrudel heerlijk smaken. Na de versnaperingen dalen we eerst wat om vervolgens de steig naar de Hanhkampl op 2080 meter te voltooien. Hier moet voor het eerst echt wat meer geklommen worden maar iedereen doet het super en tevreden komen we op de top. Dat blijft toch een heerlijk gevoel. Dan de afdaling. Tja dat is voor de één toch wat makkelijker dan de ander. Vertrouwen op je voeten en hoogtevrees vrij zijn is niet aan iedereen besteed. Maar iedereen komt veilig beneden. Een mooie dag die met een biertje afgesloten wordt in de Gramaihutte.

Dag 3 Wiedersbergerhorn 2127 m. en Sagtalerspitze 2241 m.

De laatste dag pakken we vanuit Alpbach op 975 meter de kabelbaan naar het bergstation op 1850 meter. We doen het rustig aan, er zijn een paar met wat pijntjes her en der, en na een 45 minuten hebben we de eerste top te pakken. Na de regen van afgelopen nacht ligt het oostelijk gelegen dal helemaal in de damp terwijl het westelijke dal (Zillertal) helemaal open ligt. Mooi gezicht hoe de bergkam waar we overheen gaan die twee verschillen splijt. Het gaat op en neer en we lopen lekker door. Na twee uur staan we met z'n allen op de top, we wachten even op een engelsman zodat we ook even met z'n vijven op de foto kunnen. Nu nog over de zelfde route terug. Lijkt dan toch weer heel anders. Eenmaal aangekomen bij het bergstation sluiten we de week op het zonnenterras af. Een top weekend waar iedereen zijn grenzen weer heeft verlegd. Top kerels, goed gedaan.