Contact

Klik hier om naar de contactpagina te gaan.

5 daagse hikingtrip met enige ervaring

Op donderdag 4 juni vertrokken Klaas Doornbos, Mark Hetsen en Erwin Vroegop met Xtraveler naar Oostenrijk voor een 5 daagse hikingtrip. In de voorbespreking hadden we afgesproken om een aantal nieuwe routes te verkennen.

Dag 1 Lamsenjochhüte en Hanhkampl 2080 m.

De eerste dag hebben we een alternatieve route gelopen naar de Lamsenjochhütte. Mooie steile maar goed te lopen route vanuit Gasthof Gramai 1263 m. met hier en daar nog wat sneeuwvelden. Rond de middag kwamen we aan bij de hut die open had moeten zijn, had! De hut wordt verbouwd en zal pas eind juni open gaan. Het was warm en voor een eerste dag was het daardoor direct wat pittiger. Voor de terugweg konnen we uit 2 routes kiezen, onderlangs door het dal of bovenlangs over de Hanhkampl. Natuurlijk kozen we voor de Hanhkampl en zo stonden we de eerste dag al op onze eerste top. Een mooie kamwandeling. Goed om te wennen aan het omhoog lopen en het gevoel krijgen met steile passages. terug via een steil stuk maar verder goed en heerlijk weer om te lopen.

Dag 2 Seebergspitze 2085 m.

Voor de tweede dag, ook weer heel warm, stond de Seebergspitze op het programma. Start in Pertisau 932 m. aan de Achensee. De eerste 600 meter steil door het bos en dan de laatste 500 meter over de bergkam naar de top. Een hele mooie trip met wat meer klauterwerk op het einde. Mooie vergezichten, zeker het laatste stuk waar je prachtig links  en rechts kan kijken. Wat een gave route. Mannen lopen heel goed, zwaar voor de ene en wat lichter voor de ander maar samen zorgen we dat we op de top staan. Na een klein uurtje bijkomen, eten en genieten beginnen we aan de andere kant van de top de afdaling naar het Pasillsattel. Een soms wat gladde en steile afdaling. na een uurtje naar beneden klimmen komen we aan op het Pasilsattel. dan is het nog 650 m naar beneden naar de Pletzachalm waar we het koude bier en de Johannesbeersap laten smaken. Nog een half uurtje door het dal naar beneden lopen naar de auto. Een mooie dag die we afsluiten met een verdiende dip in het zwembad. Lekker koud en goed voor de spieren.

Dag 3 Wiedersbergerhorn 2127 m en Sagtalerspitze 2241 m

De laatste dag kiezen we ervoor om een alternatieve dag te gaan maken. Het weer was de laatste dagen aan het einde van de middag stormig en met veel onweer. We kiezen het zekere voor het onzekere en gaan in een ander dal (Kitzbüheler alpen) een mooie trip maken. Vanuit Alpbach op 975 m pakken we de kabelbaan naar het bergstation op 1850 m. We kunnen direct aan de bak want de Wiedersbergerhorn is maar 300 meter klimmen maar wel lekker steil, her en der wat kabels, dat maakt het weer leuk. Eenmaal op de top hebben we een prachtig uitzicht en ons vizier richt zich direct op de Sagtalerspitze. Een prachtige kamwandeling die op en afgaat waardoor je ongemerkt toch heel wat hoogtemeters pakt. Het laatste stuk is steil maar met wat doorzetten staan we ook daar weer heerlijk op de top. We besluiten een andere route terug te gaan zodat we nog wat sneeuwvelden kunnen gebruiken om terug te glijden. We blijven grote kinderen. We lopen rustig terug en genieten van dit prachtige gebied.

Een prachtige trip met mooi weer, gave routes en een gezellige groep.